Enda en julekonsert med full kirke

Onsdag17. desember var det enda en julekonsert i Vestmarka kirke, med vel 250 sang og musikkglade tilhørere som tok opp omtrent alle sitteplasser i kirkerommet. Hele konserten falt i meget god smak hos publikum, noe applausen etter hvert nummer vitnet om. Og de langvarige og gode applausene var vel fortjent,

Les videre

Spilte og sang julen inn

Det er ikke ofte Vestmarka kirke er fullt befolket, men ved årets julekonsert var det trengsel i kirkerommet. Søndag 14. desember, tredje søndag i advent vil gå over i historien som en meget vellykket kveld. Og publikum fikk full valuta for det de la i kollekten ved utgangen, for alle

Les videre

Grønn jul på Bygdetunet

Andre søndag i advent ble en heller våt affære på Eidskog bygdetun Almenninga, men inne i husene var det riktig trivelig førjulsstemning. For selv om mildværet og regnet dominerte ute, var det tørt og varmt inne, med julebakst i alle varianter. En riktig god julestemning med julepyntede stuer. Og risengrynsgrøten

Les videre

Men hvor var alle ”støller”?

Lørdag 15. november skulle bli den dagen i 2014 da vestmarkinger og andre ”støller” skulle møtes til felles turgåing fra Engatorgets gapahuk via Vardåsen, og til slutt felles grilling med medbrakt mat og godt drikke i gapahuken ved Jegeråsen. Og her ved endestasjonen ble det også servert tursjokolade og varm

Les videre