Siste torsdag i september var det flere blålys som gjorde mange på Vestmarka nysgjerrige . Men de blå blinkende lysene tilhørte ambulanser og brannbiler som deltok i den store høstøvelsen som «Årets vestmarking» Dagfinn Omberg og resten av de aktive i Røde Kors hadde ideen til.
Les videreForfatter: Astri Kløvstad
Flott markering av Flyktningeruta fra Oslo til Grenselosmuseet
Det var mye folk ved Grenselosmuseet på Vestmarka helt syd i Eidskog da Flyktningeruta som Historisk Vandrerute ble høytidelig åpnet av prosjektleder i DNT Oslo og omegn, Dag Olav Brekkan.
Les videreKommune- Fylkestings- og Kirkevalget 2015
Mandag 14. september er det valgdag. På Vestmarka er det valglokale i Samfunnshuset. Det vil være åpent fra kl. 12.00 til kl 20.00. Kommune- og Fylkestingsvalget skjer i samfunnssalen og Kirkevalget foregår på kjøkkenet. Du finner informasjon på menighetsrådets side. Fra klokka 14.00 har Sanitetsforeningen åpen kafé i kantina til
Les videreFør i væla med lukt fra tidligere tider
Det var en trivelig og gammeldags atmosfære på Eidskog bygdetun Almenninga søndag. Tunet var fullt av folk hele dagen og sola skinte denne siste virkelige sommerdagen. Det var så varmt at flere unge både vasset og badet i Buåa.
Les videreHytter med utsikt over Harstadsjøen
Stangnessetra Hyttefelt er i stadig utvikling, og i dag er det ni hytter på feltet, og den tiende er på gang. –Men det er enda flere hyttetomter til salgs, så vi ønsker enda mange velkommen hit, sier eier av feltet Hans Ola Amblie der han aller øverst på feltet viser
Les videre